Piagam Pelanggan

Kami berjanji untuk memberikan perkhidmatan dalam bidang pengurusan bencana dan kecemasan dengan cekap dan professional seperti berikut :
  • Memperakukan penerimaan permohonan menjadi anggota sukarela dalam masa 7 hari dan dipanggil temuduga dalam tempoh 30 hari.
  • Melatih orang awam selama 8 jam mengenai ilmu asas Pertahanan Awam sebagai persediaan menghadapi kecemasan dan bencana .
  • Menggerakkan pasukan penyelamat ke lokasi kejadian dalam tempoh 2 minit selepas menerima panggilan kes kecemasan.
  • Tiba di lokasi kejadian dalam tempoh kurang 10 minit bagi jarak dalam lingkungan 5 km.
  • Memberi rawatan awal kepada mangsa di lokasi kejadian dalam masa kurang 10 minit ¬†sebelum dihantar ke hospital.
  • Memberi maklumbalas kepada pengadu dalam tempoh 24 jam (hari bekerja).



%d bloggers like this: